AGORA
„Kodeks etyki Agory” to dokument wewnętrzny, skierowany do wszystkich pracowników i współpracowników spółki. Wskazuje on, jakie postawy i zasady postępowania są w Agorze oczekiwane, a jakie firma uznaje za niestosowne lub niedopuszczalne. Ten skondensowany zbiór wskazówek i wartości jest wyrazem odpowiedzialnego i transparentnego podejścia w następujących siedmiu obszarach, będących jednocześnie tytułami rozdziałów „Kodeksu etyki”:
„Kodeks etyki Agory” obowiązuje każdego z pracowników, współpracowników i członków kadry zarządzającej Agory S.A., bez względu na pełnioną w firmie funkcję czy zajmowane stanowisko.
W dokumencie tym znajdują się w szczególności:
- zasady, jakimi powinni kierować się pracownicy i współpracownicy w relacjach ze wszystkimi interesariuszami spółki;
- zestawienie najważniejszych dokumentów regulujących poszczególne kwestie;
- schemat zgłaszania nieprawidłowości w Agorze;
- dane kontaktowe do osób, które mogą pomóc w tematach związanych z etyką;
- podpowiedzi oraz słownik pojęć.
Ogólne definicje, przykłady sytuacyjne i praktyczne zasady dotyczące postępowania w przypadku podejrzenia lub potwierdzenia konfliktu interesów są przedstawione w „Kodeksie etyki Agory” . Mechanizmy te dotyczą w takim samym zakresie kadry menadżerskiej, pracowników jak i współpracowników Grupy Agora oraz ich relacji z dostawcami, kontrahentami czy innymi podmiotami zewnętrznymi.
Szkolenie w zakresie „Kodeksu etyki Agory” jest dostępne na wewnętrznej platformie szkoleniowej Agory i obowiązkowe dla wszystkich pracowników.
Zarząd Agory S.A. zarekomendował wszystkim spółkom wchodzącym w skład Grupy Agora przyjęcie „Kodeksu etyki”.
Uzupełnieniem „Kodeksu etyki Agory” są:
- wewnętrzne i zewnętrzne polityki oraz regulaminy Agory, w szczególności: „Polityka antydyskryminacyjna i antymobbingowa w Agorze”, „Polityka różnorodności Grupy Agora”,„Polityka otrzymywania i wręczania prezentów i innych korzyści przez pracowników Agory S.A.”, „Polityka działań społeczno-sponsoringowych w Grupie Agora”, „Kodeks dobrych praktyk w obsłudze klienta Grupy Agora”, „Polityka środowiskowa Agory S.A.”;
- zewnętrzne kodeksy branżowe przyjęte jako obowiązujące w Agorze, w szczególności: „Karta Etyczna Mediów”, „Kodeks etyki reklamy”, „Kodeks dobrych praktyk Wydawców Prasy”.
W oparciu o „Kodeks etyki Agory” opracowany został również „Zbiór zasad postępowania dla dostawców i podwykonawców Agory S.A.”, który przekazywany jest kontrahentom do zapoznania się z nim i do którego przestrzegania spółka zobowiązuje wszystkich swoich dostawców i podwykonawców.