W ramach działań społecznych wpisujących się w cele SDG 16 spółki i media Grupy Agora w minionym roku podejmowały przede wszystkim inicjatywy pomocowe i informacyjne związane z kryzysem humanitarnym, równością płci i działaniem na rzecz zmniejszania nierówności społecznych, a także ochroną wartości demokratycznych i wolności słowa w Polsce. Jednym z licznych przykładów jest akcja #Mediabezwyboru, w której w lutym 2021 r. media Agory, wraz z większością przedstawicieli wolnych mediów w Polsce, zaprzestały działania na 24 godziny. Była to bezprecedensowa akcja branży medialnej – wspólny protest przeciwko planom nałożenia na media drakońskiego obciążenia finansowego, zwanego „podatkiem od reklam”, który próbowano wprowadzić pod pretekstem walki ze skutkami pandemii COVID-19.
Inną inicjatywą, na która wpływ miała m.in. pandemia, była „Deklaracja Gazeta.pl na nowe czasy”. Portal Gazeta.pl jako pierwsze medium w Polsce w obliczu nasilających się w 2020 r. kryzysów: zdrowotnego, gospodarczego, politycznego oraz klimatycznego opublikował deklarację redakcyjną, zobowiązując się do wsparcia swoich czytelników w dostępie do rzetelnych informacji zdobytych u źródła i kierowania się bezpośrednio do ekspertów: lekarzy, ekonomistów i innych specjalistów, którzy współpracują z portalem. 1 stycznia 2021 r. została opublikowana „Deklaracja redakcyjna Gazeta.pl 2021”, w której redakcja zobowiązała się skupić szczególnie na obronie praw kobiet i walce z nierównościami społecznymi oraz działać na rzecz ochrony środowiska. Redakcja podsumowała też działania na rzecz realizacji swoich założeń w raporcie „Zaangażowanie na nowe czasy”. Raport za 2021 r. opisuje m.in. zaangażowanie redakcji w walkę o prawa kobiet oraz mniejszości. Gazeta.pl jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce utworzyła stanowisko koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności. W marcu ub.r. redakcja otrzymała prestiżową nagrodę w konkursie Global Media Awards organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA za działania na rzecz społeczności LGBT+, w tym m.in. serial „Rodzina+" autorstwa Niny Cieślińskiej. Oprócz tego na szczególne wyróżnienie zasługuje kampania społeczna „Bez LGBT+ nie ma Polski”, w której przed startem warszawskiej Parady Równości w 2021 r. ze strony Gazeta.pl symbolicznie zniknęły litery „L”, „G”, „B” i „T”. Akcja została zrealizowana wraz z agencją MullenLowe, stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i pozostałymi mediami informacyjnymi Agory.
W reakcji na nieprzestrzeganie praw uchodźców na granicy polsko-białoruskiej redakcja Gazeta.pl przeprowadziła akcję „Karta pamięci o uchodźcach”. Materiały dotyczące ochrony praw człowieka zostały przekazane do MSWiA. Innym przykładem jest m.in. zbiórka pieniędzy dla kilku libańskich rodzin wskazanych przez Polskie Centrum Pomocy Medycznej (PCPM), którą zainicjowała Gazeta.pl (podobne zbiórki w 2021 r. Gazeta.pl realizowała m.in. dla osób z Syrii). Wspólna akcja charytatywna Gazeta.pl i PCPM odniosła wielki sukces - dzięki użytkownikom portalu udało się zebrać 159 tys. zł na przetrwanie zimy przez najgorzej sytuowane rodziny w Libanie.
Natomiast „Gazeta Wyborcza” uruchomiła w 2021 r., specjalną ofertę prenumeraty cyfrowej „Na ratunek uchodźcom”, z której cały przychód został przekazany fundacjom zaangażowanym w pomoc uchodźcom przebywającym na granicy polsko-białoruskiej, w tym Amnesty International Polska i Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. Środki przeznaczone zostały m.in. na zapewnienie pomocy medycznej i sanitarnej migrantom, którzy koczowali na granicy polsko-białoruskiej. W niespełna 2 tygodnie uzbierana kwota przekroczyła 100 tys. zł.